- Szczegóły
- Opublikowano: poniedziałek, 29 czerwiec 2020 06:28
O autorze:
Joanna Bania Stażystka w firmie Profesal
Mimo technicznego wykształcenia, w głębi serca czuje się humanistką
Integracja z MailerLite – czyli o tym, jak Profesal wspiera obszar marketingu
Każdy, kto ma pocztę elektroniczną, dostał kiedyś newsletter albo mailing reklamowy.
Jest to znane i powszechne narzędzie marketingowe stosowane przez wiele firm.
Ale nie o zaletach newsletterów tutaj będzie mowa, ale o technicznej stronie ich tworzenia.
Dostępny jest szereg systemów, które wspomagają procesy wysyłania masowych maili do klientów – ich podstawowe funkcje to m.in. możliwość tworzenia pogrupowanych list odbiorców, analizowanie skuteczności wysyłanych wiadomości, a przede wszystkim tworzenie własnego szablonu newsletter’a.
Wymienione wyżej funkcjonalności zapewnia MailerLite – platforma e-mail marketingu, służąca do tworzenia i wysyłania biuletynów oraz otrzymywania szczegółowych raportów na temat aktywności subskrybentów i ogólnej wydajności e-mail marketingu. Mailer Lite można zintegrować z systemem Profesal. Jakie jest praktyczne zastosowanie takiego rozwiązania?
Wszystkie informacje w jednym miejscu
Taka integracja umożliwia tworzenie listy subskrybentów w systemie Profesal, którą będzie można poszerzać o dodatkowe kolumny z informacjami uzupełniającymi, a następnie takie dane zostaną wysłane do systemu Mailer Lite. Pomoże to zindywidualizować wysyłane wiadomości oraz odpowiednio je targetować.
Zastosowanie w praktyce
Scenariusz 1 - Wysyłanie wiadomości do klientów sklepu internetowego o wygasaniu terminu ważności bonów towarowych
W takim scenariuszu, w Profesalu automatycznie zapisywane są informacje o bonach posiadanych przez danego klienta, które pochodzą ze zintegrowanej z systemem strony sklepu. Następnie dane wysyłane są do Mailer Lite, skąd generują się wiadomości mailowe z przypomnieniem o wygasających bonach.
Scenariusz 2 – Mailing do ostatnich klientów
System Profesal pozwala na gromadzenie informacji o wszelkich działaniach Twojej firmy. Na podstawie zebranych danych sprzedażowych można generować z Mailer Lite wiadomości do nowych klientów (którzy w ciągu ostatniego miesiąca korzystali z naszych usług) – z przedstawieniem innych naszych produktów czy usług, które mogłyby ich zainteresować.
Scenariusz 3 – Przypomnienie o swoim istnieniu
A teraz opcja odwrotna do poprzedniej – na podstawie danych z Profesala można wysyłać do systemu Mailer Lite informacje o klientach, którzy w przeciągu ostatnich kilku miesięcy nie korzystali z naszych usług. W takim przypadku możemy generować mailing z przedstawieniem nowości w naszej ofercie (a może nawet z propozycją rabatu, który przekona klienta do powrotu).
Scenariusz 4 – [miejsce na Twój scenariusz]
Ogranicza nas wyobraźnia. Jeśli masz pomysł na własny scenariusz korzystania z możliwości integracji systemu Profesal z Mailer Lite – nasi specjaliści znajdą rozwiązanie, żeby go wdrożyć!
Czy Twój digital marketing potrzebuje optymalizacji?
Korzystając z okazji – tutaj możesz się zapisać do naszego newslettera!