Integracja z MailerLite



O autorze:

Joanna Bania Stażystka w firmie Profesal 
Mimo technicznego wykształcenia, w głębi serca czuje się humanistką

 

Integracja z MailerLite – czyli o tym, jak Profesal wspiera obszar marketingu

Każdy, kto ma pocztę elektroniczną, dostał kiedyś newsletter albo mailing reklamowy.

Jest to znane i powszechne narzędzie marketingowe stosowane przez wiele firm.

Ale nie o zaletach newsletterów tutaj będzie mowa, ale o technicznej stronie ich tworzenia.

Dostępny jest szereg systemów, które wspomagają procesy wysyłania masowych maili do klientów – ich podstawowe funkcje to m.in. możliwość tworzenia pogrupowanych list odbiorców, analizowanie skuteczności wysyłanych wiadomości, a przede wszystkim tworzenie własnego szablonu newsletter’a.

MailerLite

Wymienione wyżej funkcjonalności zapewnia MailerLite – platforma e-mail marketingu, służąca do tworzenia i wysyłania biuletynów oraz otrzymywania szczegółowych raportów na temat aktywności subskrybentów i ogólnej wydajności e-mail marketingu. Mailer Lite można zintegrować z systemem Profesal.  Jakie jest praktyczne zastosowanie takiego rozwiązania?

Wszystkie informacje w jednym miejscu

Taka integracja umożliwia tworzenie listy subskrybentów w systemie Profesal, którą będzie można poszerzać o dodatkowe kolumny z informacjami uzupełniającymi, a następnie takie dane zostaną wysłane do systemu Mailer Lite. Pomoże to zindywidualizować wysyłane wiadomości oraz odpowiednio je targetować.

Zastosowanie w praktyce

Scenariusz 1 - Wysyłanie wiadomości do klientów sklepu internetowego o wygasaniu terminu ważności bonów towarowych

W takim scenariuszu, w Profesalu automatycznie zapisywane są informacje o bonach posiadanych przez danego klienta, które pochodzą ze zintegrowanej z systemem strony sklepu. Następnie dane wysyłane są do Mailer Lite, skąd generują się wiadomości mailowe z przypomnieniem o wygasających bonach.

Scenariusz 2 – Mailing do ostatnich klientów

System Profesal pozwala na gromadzenie informacji o wszelkich działaniach Twojej firmy. Na podstawie zebranych danych sprzedażowych można generować z Mailer Lite wiadomości do nowych klientów (którzy w ciągu ostatniego miesiąca korzystali z naszych usług) – z przedstawieniem innych naszych produktów czy usług, które mogłyby ich zainteresować.

Scenariusz 3 – Przypomnienie o swoim istnieniu

A teraz opcja odwrotna do poprzedniej – na podstawie danych z Profesala można wysyłać do systemu Mailer Lite informacje o klientach, którzy w przeciągu ostatnich kilku miesięcy nie korzystali z naszych usług. W takim przypadku możemy generować mailing z przedstawieniem nowości w naszej ofercie (a może nawet z propozycją rabatu, który przekona klienta do powrotu).

Scenariusz 4 – [miejsce na Twój scenariusz]

Ogranicza nas wyobraźnia. Jeśli masz pomysł na własny scenariusz korzystania z możliwości integracji systemu Profesal z Mailer Lite – nasi specjaliści znajdą rozwiązanie, żeby go wdrożyć!

Czy Twój digital marketing potrzebuje optymalizacji?

Korzystając z okazji – tutaj możesz się zapisać do naszego newslettera!