Zarządzanie produktami
Funkcjonalność dotycząca zarządzania produktami umożliwia ewidencjonowanie produktów oraz ich segmentację. Wprowadzenie do systemu Profesal asortymentu oraz jego podziału pozwala na tworzenie określonej polityki cenowej oraz na realizację jednego z najważniejszych procesów w spółkach handlowych – ofertowania. Mając jedną spójną bazę, działania sprzedażowe stają się bardziej uporządkowane. Kadra zarządzająca uzyskuje wgląd w dodatkowe analizy dotyczące na przykład produktów, które są często proponowane Klientom, ale ich sprzedaż nie dochodzi do skutku.
Korzyści
- uporządkowanie procesu sprzedaży,
- możliwość tworzenia raportów i analiz,
- segmentacja i uporządkowanie asortymentu firmy,
- możliwość przypisywania produktom dokumentacji technicznej i handlowej,
- przypisywanie do produktów opiekunów handlowych,
- systematyzacja wiedzy w przedsiębiorstwie,
- usprawnienie obsługi Klienta,
- powiązanie produktów ze zgłoszeniami serwisowymi.
Opis funkcjonalności
Poniższy rysunek przedstawia wizytówkę produktu zarejestrowanego w systemie Profesal. W jego lewej części znajdują się najważniejsze informacje: krótki opis, lista osób odpowiedzialnych za wykonanie zadania, projekty, artykuły bazy wiedzy i powiązane pliki. Po prawej stronie użytkownik może zapoznać się ze zdjęciem urządzenia.
Rysunek 1. Wizytówka przykładowego produktu
Na wizytówce użytkownik może skorzystać z zielonych przycisków z plusem pozwalających szybko założyć nową notatkę, projekt czy zadanie powiązane z danym obiektem.
Na przykład po kliknięciu na przycisk nowej notatki oprogramowanie otworzy nowe okno pozwalające wpisać informacje powiązane z tym produktem, takie jak ważne ustalenia handlowe, marketingowe czy uwagi do produktu.
Rysunek 2. Nowa notatka powiązana z produktem
Wiązanie zgłoszeń serwisowych z produktem
Każdy produkt można powiązać ze zgłaszanymi usterkami technicznymi, dzięki czemu uzyskujemy kontrolę nad jakością asortymentu przedsiębiorstwa. Dodatkowo dzięki funkcjonalności zgłoszeń serwisowych możliwe jest planowanie płatnego serwisu sprzedanych produktów. Lista wszystkich zgłoszeń serwisowych powiązanych z danym produktem dostępna jest w zakładce ‘Serwis’.
Na poniższym przykładzie zaprezentowano jedno zgłoszenie powiązane z produktem ekranu dotykowego.
Rysunek 3. Zgłoszenie serwisowe dotyczące zepsutego ekranu
Po przejściu do zgłoszenia serwisowego ukaże się dokładna informacja o awarii.
Rysunek 4. Otwarte zgłoszenie serwisowe dotyczące zepsutego ekranu
Standardowe okno zgłoszenia serwisowego składa się z dwóch części: lewej wyświetlającej informacje o przesłanym zgłoszeniu i prawej – administracyjnej. Wygląd i opcje zawarte w oknie zgłoszenia mogą ulegać modyfikacji w zależności od rodzaju wdrożenia systemu Profesal.
Na podstawie informacji zawartych w zgłoszeniach serwisowych można generować raporty zbiorcze, dzięki czemu uzyskuje się szybką informację, z którymi produktami pojawia się najwięcej problemów. Na podstawie takich danych możliwa staje się eliminacja z oferty tych produktów, które przynoszą straty.
Planowanie zadań
System Profesal umożliwia planowanie zadań związanych z poszczególnymi produktami. W przedstawionym przykładzie z produktem powiązane są trzy zadania o statusie „realizacja”. Zadania mogą być przedstawione w formie listy oraz graficznie w kalendarzu relacyjnym.
Rysunek 5. Prezentacja zadań na kalendarzu relacyjnym
Dokumentacja techniczna produktu
W systemie Profesal z każdym produktem można powiązać nieograniczoną ilość artykułów bazy wiedzy. Dzięki takiej rejestracji pracownicy otrzymują narzędzie pozwalające gromadzić cenne informacje o oferowanych produktach.
Rysunek 6. Artykuł powiązany z ekranem dotykowym
Kontrola kosztów i budżetu
Częstym problemem firm jest niewłaściwe zarządzanie przepływem pieniężnym przedsiębiorstwa. Profesal dostarcza narzędzie, które pozwoli product managerom skuteczniej zarządzać posiadanym budżetem. System Profesal w zakładce ‘Rozliczenia’ pozwala na rejestrację planowanych oraz rzeczywistych kosztów i przychodów dotyczących produktu.