Zarządzanie relacjami z klientem (CRM)
Jak skutecznie zorganizować proces sprzedaży i obsługi Klienta? Czego Klient oczekuje i jakie są jego wymagania dotyczące naszych produktów i usług? To pytania, na które każda firma szuka odpowiedzi. Aby działać skutecznie, musimy dobrze rozumieć zarówno naszych Klientów, jak i dostawców oraz otaczający nas rynek, przewidywać zmiany i odpowiednio szybko na nie reagować.
System Profesal usprawnia przetwarzanie danych przechowywanych przez firmę, wspomagając tym samym proces sprzedaży i obsługi Klienta. Posiadane informacje są także pomocne przy podtrzymywaniu i budowaniu partnerskich relacji biznesowych opartych na zaufaniu i zrozumieniu. Z kolei obserwacja zachowań Klientów i wychwytywanie tych niestandardowych, jak spadek częstotliwości zamówień czy kontaktów, ułatwia reagowanie na zachodzące zmiany.
Oprogramowanie wspomaga również pracowników przy bardzo prostych operacjach jak przechowywanie informacji teleadresowych, notatek ze spotkań czy przypomnień związanych z ważnymi terminami w prowadzonych projektach.
Korzyści
- wsparcie procesu sprzedaży i obsługi Klienta,
- redukcja kosztów operacyjnych firmy,
- uporządkowanie gromadzonych informacji,
- usprawnienie przetwarzania danych,
- pomoc w analizie tendencji rynkowych,
- umocnienie partnerskich relacji z Klientami.
Opis funkcjonalności
Zarządzanie relacjami z klientem w Profesal
Wspólna baza danych pozwala w każdej chwili zapoznać się z aktualnym stanem działań w całej firmie, zwiększa efektywność pracy i rozwiązuje problem współdzielenia informacji w tradycyjny sposób. Zawiera ona informacje między innymi o kontrahentach, spotkaniach handlowych, wyjazdach, warunkach handlowych, problemach i prowadzonych działaniach sprzedażowych. Setki wiadomości e-mail czy arkuszy kalkulacyjnych, które nie były w żaden sposób uporządkowane, dzięki systemowi Profesal mogą stać się sprawnie zorganizowaną biblioteką, do której zawsze można sięgnąć.
Każdy typ danych (np. osoba, firma, projekt, zadanie) w systemie Profesal może być powiązany z innym rodzajem danych. Przykładowo: do projektu można przypisać osoby odpowiedzialne za wykonanie projektu i dodatkowo umieścić w nim listę potrzebnych zasobów. Powiązań może być więcej, np.: z innymi projektami, zadaniami, zgłoszeniami pomocy technicznej czy plikami.
Na poniższym zrzucie ekranu przedstawiona jest wizytówka firmy. Zawiera ona najważniejsze informacje o użytkowniku, takie jak: dane adresowe prywatne i firmowe, listę aktualnie prowadzonych projektów i pracowników powiązanych z tą firmą.
Rysunek 1. Wizytówka firmy
Pod danymi adresowymi wyświetlanej firmy dostępne są opcje pozwalające szybko przenieść je na urządzenie mobilne lub włączyć nawigację Google.
Rysunek 2. Opis dostępnych opcji
Inną popularną funkcjonalnością pomagającą w zarządzaniu relacjami z klientem są przypomnienia "Data następnego kontaktu". Za pomocą tej opcji możemy zarejestrować potrzebę skontaktowania się z daną firmą w przyszłości. Przybiera ona różne kolory w zależności od odległości wskazanego terminu. Kliknięcie na tę ikonę spowoduje otwarcie edytora pozwalającego wpisać spotkanie lub zarejestrować fakt przeprowadzenia rozmowy.
Rysunek 3. Formularz do rejestracji kontaktów handlowych
Dodatkowo system Profesal posiada narzędzia raportujące o zbliżającym się terminie kontaktu. Istnieją dwa sposoby informowania pracownika:
- raporty w systemie Profesal wyświetlające listę wszystkich terminów,
- wysyłanie codziennych raportów na skrzynkę mailową pracownika.
Rysunek 4. Raport o zbliżającym się terminie kontaktu
Pozostałe funkcjonalność Profesal wspomagające relacje z klientami:
- zarządzanie obsługą posprzedażową,
- zarządzanie wiedzą,
- zarządzanie dokumentacją,
- analiza danych (tworzenie raportów, panel managera),
- integracja Profesal z centralą telefoniczną,
- możliwość importu e-maili do Profesal,
- generowanie dokumentów Word na podstawie informacji zawartych w systemie.