Budowanie bazy wiedzy
Najcenniejszym kapitałem, jaki może zgromadzić firma, jest doświadczenie i wiedza. Często zdarza się jednak, że w posiadaniu informacji jest nie tyle cała organizacja, co poszczególni jej pracownicy. Dlatego też może się zdarzyć, że wiedza, której potrzebujemy, nie zawsze jest dostępna. Aby zapobiec tego typu sytuacjom, najlepiej stworzyć kompletną bazę wiedzy, w której gromadzone i archiwizowane będą gotowe rozwiązania.
Baza wiedzy może być uzupełniana nie tylko o wiadomości związane z serwisowaniem, ale również o dodatkowe informacje produktowe z oferty firmy, jak i opisy wewnętrznych praktyk stosowanych w organizacji. Specyfikacja procedur przydaje się w szczególności spółkom z wdrożonym systemem ISO, ponieważ, w razie potrzeby, mogą odwołać się do wiadomości na temat obowiązujących w firmie zasad. W ten sposób osoby zatrudnione łatwo dotrą do wiedzy niezbędnej w codziennej pracy, co z kolei usprawni wewnętrzną wymianę informacji, podniesie jakość obsługi klienta i zabezpieczy wiedzę oraz doświadczenie firmy.
Baza gotowych rozwiązań:
- oszczędność czasu pracowników,
- efektywne wykorzystanie know-how organizacji,
- zabezpieczenie wiedzy i doświadczenia,
- udostępnianie zgromadzonych danych,
- zapobieganie powielaniu raz wykonanej pracy.