Jednym ze sposobów budowania przewagi konkurencyjnej w branży zarządzania nieruchomościami jest wydajne rozwiązywanie zgłoszeń serwisowych, na które składa się: szybkie reagowanie na zgłoszenie, poręczny sposób lokalizacji defektu, wybór odpowiedniego fachowca, sprawne oszacowanie kosztów naprawy i materiałów potrzebnych do usunięcia usterki, łatwy kontakt między pracownikami oraz wygodne rozliczanie serwisu.
System Profesal wspiera płynne wykonanie napraw i konserwacji oraz umożliwia szybkie ich rozliczanie. Oprogramowanie może też pomóc w zarządzaniu dużą ilością danych, archiwizacji dokumentacji oraz planowaniu budżetów, projektów i harmonogramów.
Efektywne zarządzanie i rozliczanie serwisu dzięki systemowi Profesal
Wersja systemu Profesal opracowana dla branży zarządzania nieruchomościami działa w oparciu o trzy narzędzia: Profesal Facility, Profesal Mobile i mySupport.
Zarządzający mają dostęp do Profesal Facility, który jest centrum systemu. Serwisanci używają mobilnej wersji systemu, aby móc skutecznie pracować, natomiast najemcy korzystają z internetowej aplikacji mySupport do rejestrowania zgłoszeń serwisowych i śledzenia ich losów.
Profesal Facility
Profesal Facility to oprogramowanie do skutecznego zarządzania firmą i wygodnej organizacji pracy. Charakteryzuje się uniwersalnością, a jednocześnie może być w pełni spersonalizowany do potrzeb każdego przedsiębiorstwa z branży nieruchomości.
W systemie zapisane są wszystkie obiekty, którymi zarządza firma. Przeszukując zasoby, pracownicy zapoznają się np. z informacjami o przeglądach, stawkami najemców czy raportami z minionych konserwacji. Po pojawieniu się zgłoszenia serwisowego centrala może szybko zareagować na zgłoszenie, przydzielając do zadania doświadczonego serwisanta oraz analizując dotychczasowe usterki w danym budynku.
Innymi, usprawniającymi działanie przedsiębiorstwa, funkcjami systemu Profesal Facility są między innymi:
- tworzenie projektów i zadań dla pracowników oraz możliwość kontrolowania postępu prac,
- generowanie raportów dotyczących zadań,
- rejestracja czasu pracy,
- budowanie bazy wiedzy w celu bardziej efektywnego planowania pracy w przyszłości.
Dzięki dostosowaniu systemu do indywidualnych potrzeb firmy można szybko zasymulować wszystkie procesy występujące w przedsiębiorstwie, co znacznie zwiększa wydajność pracy. Ponadto oprogramowanie może być zintegrowane z innymi systemami komputerowymi. Połączenie systemów informatycznych działających w firmie w jeden zapewnia użytkownikom łatwy dostęp do wszystkich informacji niezbędnych do podejmowania prawidłowych decyzji w działaniu rynkowym.
Harmonogramowanie przeglądów i wyświetlanie ich w kalendarzu relacyjnym
Serwisant może z góry zaplanować obowiązkowe przeglądy i określić osoby lub nawet firmy podwykonawcze powiązane z działaniami serwisowymi. Dodatkowo ma on możliwość planowania wydatków w taki sposób, aby mógł określić roczny budżet.
Profesal Mobile
Profesal Mobile to aplikacja mobilna, dzięki której pracownicy, spędzający dużo czasu poza siedzibą firmy, mają stały dostęp do niezbędnych informacji. Układ treści na ekranie oraz ergonomia działania aplikacji zostały zoptymalizowane pod kątem pracy na urządzeniach mobilnych.
Aplikacja usprawnia pracę fachowców, którzy obsługują zgłoszenia serwisowe. Gdy najemca zarejestruje usterkę w mySupport, informacja o tym pojawia się w Profesal Mobile. Dzięki temu serwisant może podjąć natychmiast działanie, ponieważ ma dostęp do szczegółów zgłoszenia.
Dodatkowymi opcjami dostępnymi w Profesal Mobile są:
- ustawianie priorytetu zgłoszenia,
- planowanie i rejestracja czasu pracy,
- planowanie i rejestracja kosztów materiałowych.
mySupport
mySupport to ekstranet dla klientów. Pozwala najemcom na dodawanie zgłoszeń i śledzenie ich realizacji. Charakteryzuje się intuicyjnym interfejsem i łatwą obsługą.
Każdy użytkownik ma dostęp do zasobów, których używa i może dodawać do nich zgłoszenia serwisowe wraz ze zdjęciami i notatkami. Na zbiorczej liście widzi, na jakim etapie realizacji jest jego zgłoszenie oraz może zaakceptować lub odrzucić koszty usunięcia usterki oszacowane przez wynajmującego.