Case Study CMMS w firmie DPD Polska
DPD Polska jest częścią Geopost, drugiej pod względem wielkości międzynarodowej sieci kurierskiej, która doręcza codziennie przesyłki na całym świecie z poszanowaniem zasad zrównoważonego rozwoju.
Firma nie pozostaje w tyle również pod kątem cyfryzacji sfery technicznej, co zaowocowało wdrożeniem oprogramowania CMMS Profesal Maintenance w kluczowych magazynach firmy w Polsce.
Cel wdrożenia
Celem wdrożenia było usprawnienie i uszczelnienie procesu zgłoszeń usterek, uwag i potrzeb użytkowników maszyn, umożliwienie przygotowania analiz na podstawie danych historycznych, efektywne harmonogramowanie i planowanie prac prewencyjnych.
Do głównych zadań systemu miało należeć umożliwienie prowadzenia gospodarki magazynowej w ramach utrzymania ruchu oraz zarządzania zamówieniami na materiały i części zamienne.
Ważnym aspektem była również możliwość kooperacji z dostawcami zewnętrznymi usług serwisowych wewnątrz jednego systemu.
Jak pomógł system CMMS?
W ramach wdrożenia wprowadzone zostało pełne rozwiązanie składające się z głównej jednostki nadzorującej dla osób zarządzających i administrujących danymi, aplikacji mobilnych Profesal Maintenance Mobile dla osób wykonujących przydzielane prace oraz aplikacji mySupport dla osób zgłaszających.
Standardowy zakres systemu CMMS Profesal Maintenance pozwolił na ustandaryzowanie przypływu komunikacji w działaniach reakcyjnych, wsparł pod kątem planowania i realizacji terminowych działań prewencyjnych. Dostęp do wiedzy historycznej (również z urządzeń mobilnych) oraz system raportowy pozwoliły na analizę danych pod kątem optymalizacji.
Dla lepszej aklimatyzacji systemu oraz dostosowania go do procesów w kluczowych magazynach firmy, rozwiązanie zostało zmodyfikowane o dodatkowe funkcje, uwzględniające potrzeby ekspertów w zakresie utrzymania ruchu firmy DPD Polska.
Szczególny nacisk został położony na dostosowanie gospodarki części zamiennych, w tym pobieranie części przez pracowników na potrzeby zdarzeń oraz scenariusze zamówień części w przypadku osiągnięcia stanu minimalnego, aby nie narażać się na przestoje. Dodatkowo pod kątem procesów klienta została stworzona funkcja generowania półfabrykatów z części zamiennych dostępnych w magazynie technicznym.
Poza wyżej wymienionymi, zakres konfiguracji obejmował rozdzielenie na uprawnieniach użytkowników dostosowanie słowników danych, aby lepiej dopasować się do nomenklatury używanej u Klienta. Wdrożone zostały również metody szybkiego odświeżania widoków graficznych dla poprawy wizualizacji wprowadzanych danych.
Wdrożenie przyniosło korzyści w zakresie usprawnienia komunikacji między pracownikami różnych sekcji kluczowych magazynów, umożliwiło stały wgląd w działania serwisowe kontraktora zewnętrznego oraz pełną historię tych działań. System dostarcza także raporty zaspokajające potrzeby firmy z zakresu kontroli i optymalizacji działań. Ponadto, dzięki systemowi, eksperci z zakresu utrzymania ruchu posiadają wgląd w stany magazynowe nie tylko swoje, ale również dostawcy zewnętrznego, co pomaga optymalizować współpracę. Dużym plusem jest posiadanie wszystkich informacji w jednym miejscu, bez konieczności proszenia kontraktora o przesyłanie danych.
Współpraca firm DPD Polska i Profesal Sp. z o.o. nie zakończyła się po wdrożeniu i przeszkoleniu pracowników, jest wciąż podtrzymywana, co zaowocowało dalszymi wdrożeniami w kolejnych lokalizacjach firmy DPD Polska, a system jest cały czas rozwijany.
Co ważne – tworzymy nasz system razem z Wami, dostosowujemy, konfigurujemy według potrzeb, przez co można powiedzieć, że tworzymy system szyty na miarę !